Første version af appen er udviklet med en No-code platform. Virksomheden ønskede dog fuld kontrol over koden og designet. Derfor er den nuværende app kodet fra bunden af og derfor havde de behov for at udvikle et brugervenligt design for at optimere kunderejsen. Designguiden er lavet for at sikre, at alle digitale produkter følger de samme principper, så brugerne oplever et sammenhængende brand.
Gennem samtaler med virksomhedens ejere og udvikler er der fastlagt farver og udtryk, som passer til virksomhedens behov. Prototypen er lavet i Figma og der er blevet lavet prototypetests på ejerne og udvikleren i virksomheden. For at planlægge og prioritere opgaver, er der anvendt GitHub's Kanban board. Designguiden er også lavet i Figma, for at virksomheden har det hele samlet et sted. For at sikre at designguiden og prototypen lever op til generelle standarter er der anvendt Google's Material Design 3 og WCAG 2.0.
En funktionel designprototype som visualiserer kunderejsen. Prøv prototypen øverst til venstre på siden! (ved tryk på knappen herunder på mobil enhed) I projektet har jeg også lavet en designguide. Som kan ses øverst til højre på siden.
"Karoline har under sin praktik hos Tusindfryds Loppeland vist stærke kompetencer som UX-designer. Hun har en dyb forståelse forbrugernes behov og formår at skabe intuitive og visuelt æstetiske løsninger. Hun arbejder struktureret, er detaljeorienteret og viser stor kreativitet i sin tilgang til designudfordringer. Karoline er desuden en dygtig formidler og samarbejdspartner, der effektivt omsætter feedback til værdiskabende design."